Reč „influenser” ponekad ne zvuči onako kako bi trebalo. Iza ovog pojma se, zaista, krije koješta, od prikrivanja neznanja bujicom reči, do plaćenih reklama umotanih u neumerene komplimente. Od predrasuda koje se vezuju za influensere ponekad nije lako videti suštinu - da je dominacija video formata na internetu donela, onima koji umeju da biraju i da razlikuju žito od kukolja, do sada neslućene mogućnosti za učenje i lični razvoj.
Podrazumeva se da treba odabrati pažljivo i dobro, a svet vinskih influensera zaista nam daje široku selekciju u kojoj je najlakše i najbezbednije posegnuti za znanjem koje je u nekim slučajevima verifikovano pred najzahtevnijim telima na planeti.
Neki od najvažnijih vinskih influensera svoja su fundamentalna znanja stekli decenijskom pripremom za surov ispit za titulu
Master of Wine, a drugi su do znanja došli zaobilaznim putevima, isprobavši razne karijere, voleći vino sve više iz godine u godinu, i sa snažnom željom da svoja znanja podele sa milionima širom sveta. Pet influensera koje predstavljamo spadaju u najbolje od najboljih i pojavljuju se na svetskim listama poznatih vinskih komunikatora, a jedan od njih je i drag prijatelj i znalac naše vinske scene.
GERI VEJNERČUK
https://www.youtube.com/@garyvee„Ovo viralno vino ne zaslužuje svoju reputaciju!” Ovako se pravi naslov video bloga koji pokriva sve osnove: tu je reč „viral”, tu je izazovna, provokativna tvrdnja, tu je rušenje idola. Geri Vejnerčuk, veteran među vinskim influenserima, koristi baš ovakav metod komunikacije sa vinoljupcima, kombinujući enciklopedijsko znanje sa mladalačkom energijom sa kojom ulazi u analize vina i diskusije o njemu.
Geri Vejnerčuk, rođen u Belorusiji kao Genadij Aleksandrovič Vejnerčuk, danas je jedna od većih internet zvezda u SAD, a njegov kanal
GaryVee okuplja oko 4.5 miliona pretplatnika. Ono što je počelo kao priča o vinu tokom poslednjih desetak godina evoluiralo je u svestran onlajn biznis, pa Vejnerčuk danas, pre nego o vinima, govori i o digitalnom marketingu, stvaranju brendova i drugim temama za savremene biznismene i advertajzere.
Video zapise objavljuje svakog dana i mahom se bavi poslovnim strategijama u digitalno doba, ali se u redovnim intervalima na jutjub kanalu i dalje pojavljuju Vejnerčukove živahne, nepretenciozne i ponekad kontroverzne opservacije o vinu, bilo da je reč o vinima od 30 dolara koja po kvalitetu „šiju” ona od 100 dolara, bilo da svojim pratiocima prenosi finese o konzumaciji penušavaca.
MADLIN PUKET I KRISTIN MARSILJO
https://www.youtube.com/@WinefollyMadlin PuketJedna je umetnica i grafička dizajnerka koja je, po sopstvenom iskazu, postala vinski štreber. Njena elektronska muzika i dalje se može naći na internetu, ali je danas daleko poznatija kao suosnivačica sajta
Wine Folly, koji se u vinskom svetu smatra najšarenijim i najpristupačnijim izvorom informacija o vinu. Infografike, zanimljivi tekstovi i dubinske analize - sve to čini WineFolly sjajnom i neprestano rastućom enciklopedijom podataka o vinu, a ceo projekat, koji uključuje i veoma gledan jutjub kanal, obojen je njenom radoznalom ličnošću - kao najneobičnije vino koje je probala istakla je jedan aljaniko koji je imao ukus kulena! Madlin Puket je, iako to možda i ne znate, osoba od koje ste naučili najluđe i najzanimljivije podatke o vinu.
Kristin Marsiljo MWDruga je nosilac najvažnije titule u svetu vina,
Master of Wine, koja joj je pomogla da lansira karijeru priznate vinske edukatorke, a nije odmogla ni činjenica da je od Institute of Masters of Wine dobila medalju Madame Bollinger, priznanje za najbolje od najboljih među laureatima prestižnog instituta. Rad na projektu WineFolly samo je jedan deo njenog izuzetno bogatog portfolija - Kristin Marsiljo MW je influenser i edukator najvišeg reda.
KONSTANTIN BAUM
youtube.com/@KonstantinBaumMasterofWineNajmlađi Nemac koji je položio najteži ispit u vinskom svetu, onaj za titulu
Master of Wine, ne libi se da zađe na nepoznatu teritoriju kada govori o vinu na svom jutjub kanalu: jedan od video priloga koji nam je smesta privukao pažnju govori o uparivanju vina i muzike, a to je samo deo blaga koje sadrži njegov jutjub kanal Konstantin Baum -
Master of Wine. Baum sledi trajektoriju drugih kolega mlađe generacije, koji su uspostavili sinergiju između različitih oblasti vinskog posla, pa tako, pored jutjub kanala, vodi i edukativnu platformu
cellarclass.com, a bavi se i trgovinom preko sajta baumselection.com, gde lično preporučuje znalački odabrana vina.
Podrazumeva se da je jutjub kanal, koji u ovom trenutku ima 162.000 pretplatnika, Baumov glavni kanal komunikacije. Video prilozi, znalački producirani, objavljuju se nekoliko puta mesečno, i obuhvataju teme na koje publika uvek „grize” kao što su razlike između jeftinih i skupih vina, degustacije vina sa top lista čuvenih svetskih medija, tematski prilozi o šampanjcima, vinima iz kvevri sudova... Iza žovijalnog nastupa Konstantina Bauma krije se vrhunski, svestrani vinski stručnjak koji o potrebama vinske publike zna sve što se može znati.
METJU HORKI
https://www.youtube.com/@drmatthewhorkey- Zaljubio sam se u vino tokom bekpekerskog putovanja, sa svojih 26 godina. Poručio sam, sa prijateljima, litar stonog sanđovezea u Luki u Italiji. Mirisao sam vino 10 minuta pre nego što sam dozvolio prijateljima da sebi natoče po čašu.
Kakav početak karijere za današnjeg vinskog globtrotera koga je teško videti bez putne torbe, iz koje će ponekad, na putovanjima sa kolegama iz sveta vina, radosno izvaditi novi, zanimljivi oregonski pino noar ili neku drugu poslasticu.
Citat sa početka ovog odeljka dolazi iz magazina
Forbes, i napisan je 2019. godine. U međuvremenu, Horkijevo ime počelo je da se pojavljuje na listama vodećih svetskih vinskih influensera. Horkijeva misija ima jednostavan moto: „Vraćam zabavu u svet vina”. Horkijev kanal na jutjubu zaista ispunjava ovo obećanje, jer se na njemu kombinuju veliko znanje o vinima vrlo različitih regija, u koje spada i balkanski prostor kome se Horki stalno vraća, i izuzetno pristupačan tip prezentacije akcentiran ozabavljenim formama kao što popularni reakcijski video zapisi - reakcije Horkija, na primer, na dodele velikih vinskih priznanja.