Početna»Novosti»Vinska šetnja postaje novi vojvođanski brend
23.02.2024.Piše: Ana Rusanov Vračević

Vinska šetnja postaje novi vojvođanski brend

Intervju: Nataša Pavlović, Turistička organizacija Vojvodine

novost vinska šetnja postaje novi vojvođanski brend vinski magazin vino fino
Druga po redu vinska šetnja Fruška gora Walk & Wine biće održana 8. juna u Irigu. Na tom putu posetioce očekuju punktovi sa fruškogorskim vinima i gastronomskim specijalitetima, a predviđen je i bogat muzički program. O ambicijama da ovo postane tradicionalna manifestacija koja će privući i strane turiste razgovaramo sa Natašom Pavlović, direktorkom TO Vojvodina

Prošle godine manifestacija Walk & Wine na Fruškoj gori održana je prvi put i to sa velikim uspehom. Ove godine imate još ambicioznije planove?

Tako je, prošle godine manifestacija je održana prvi put, u avgustu uoči slave u Irigu. Ove godine pomerili smo datum za 8. jun, očekujemo povoljnije vreme kako bi ljudi još više uživali u šetnji. Događaj smo promovisali na svim sajmovima na kojima smo učestvovali tako da će pored domaćih tu biti i posetilaca iz regiona. Već imamo dogovore sa slovenačkim turističkim agencijama, kao i iz zemalja u okruženju. Saradnju smo uspostavili i sa Istarskom županijom koja takođe ima svoju Wine & Walk manifestaciju, kao i sa Baranjom gde se već desetak godina unazad organizuje sličan događaj. Spremili smo i mnogo bogatiji program. Prošle godine je učestvovalo 10 vinarija na četiri punkta. Ove godine očekujemo veći broj vinarija pa će biti i veći broj punktova na kojima će se degustirati vino. Naravno, jedan punkt je namenjen vinarijama iz Iriga, dok će na ostalima biti vinarije koje imaju oznaku geografskog porekla Fruška gora - Srem. Vodiči će kretati na svakih sat vremena i očekujemo da će program trajati do večernjih časova. Svaki punkt će osim vina nuditi i različite gastronomske specijalitete, a tu je i raznovrstan muzički program. Nadamo se da će ove godine posetioci biti zadovoljni i da će ova manifestacija zaživeti na pravi način.

Vinski turizam je ozbiljan adut za privlačenje gostiju. Koliko je on iskorišten u Vojvodini i kako pomažete vinarima u tome?

Mislim da vinski turizam apsolutno zaslužuje mesto kao poseban turistički proizvod. Kada smo prvi put 2007. godine popisali vinarije u celoj Vojvodini bilo ih je 35, sada samo u fruškogorskom udruženju postoji 66 vinara koji funkcionišu zajedno i koji imaju mnogo toga da ponude. Naša vina su sada apsolutno prepoznata kao kvalitetna, pre svega grašac za koji je ceo svet čuo. Trudimo se svaki put kada promovišemo turizam pokrajine da ovaj segment ubacimo kao nešto što je značajno. Mnoge vinarije su otvorile svoje degustacione prostore i mislim da je to adut uz čarde i salaše koji čini autentičan turistički proizvod.

Na koje načine promovišete Vojvodinu kao gastronomsku i vinsku destinaciju?

Vinarije rade po principu zakazivanja, trudimo se da to ispromovišemo, pogotovo turistima sa germanskog tržišta gde vino predstavlja brend i ljudi su zainteresovani da otkrivaju nove lokalitete. Hrana ide uz to. TO Vojvodine je pre dve godine napravila kampanju Vojvođanski ručak gde je pokušala da obuhvati kroz recepte i gastronomsku priču malo šire destinacije. Tada su i vinarije dobile mesto koje zaslužuju. Naše promocije i kampanje namenjene su i novinarima i upravo na Wine & Walk događaju ugostićemo, pored ostalih i pet novinara iz Madrida.

Detalj sa prošlogodišnje vinske šetnje Fruškom gorom