Početna»Novosti»Srbija je spremna za globalnu vinsku trku
23.09.2024.

Srbija je spremna za globalnu vinsku trku

Na Weekend Media Festivalu u Rovinju održan je vrlo posećen panel o brendiranju vinskih regija

novost srbija je spremna za globalnu vinsku trku vinski magazin vino fino
foto: Marko Lopac
Na veoma posećenom panelu o strategiji brendiranja vinskih regija, održanom u okviru Weekend Media Festivala u Rovinju, govorili su slavni vinari Nikola Benvenuti i Marjan Simčić, kao i Vukašin Marković, kreativni direktor sajma Wine Vision by Open Balkan.

U Rovinju je upravo završen Weekend.17, veliko multidisciplinarno dešavanje koje je okupilo više od 6.500 posetilaca. Događaj je bio podeljen na AI Weekend, HR Weekend, Finance Weekend i Weekend Media Festival, a posetioci su uživali u u inspirativnim panelima i radionicama i na nezaboravnim večernjim žurkama. Weekend Media Festival okupio je veliki broj regionalnih medijskih poslenika, poznavalaca medija i ljudi koji na ovaj ili onaj način predstavljaju ambasadore svojih regija i oblasti delovanja.

Jedna od panel diskusija nosila je ime Strategija brendiranja vinskih regija, a u njoj su učestvovali vinari Nikola Benvenuti i Marijan Simčić, kao i Vukašin Marković, kreativni direktor sajma Wine Vision by Open Balkan. Diskusiju je moderirao Igor Luković, vinski pisac i kritičar, i urednik magazina Vino & Fino.



Nikola Benvenuti, jednako poznat i kao tvorac čudesnih istarskih malvazija i kao protagonista brendiranja Istre kao vrhunske vinske i gastronomske regije u čemu udruženje Vinistra igra ogromnu ulogu, i Simčić, stvaralac vina koja se prodaju rame uz rame sa vrhunskim etiketama Bordoa, Burgundije, doline Napa i drugih slavnih regija, govorili su o teroarima, o sortama po kojima se regije prepoznaju, o važnosti negovanja identiteta regija... Izvlačene su paralele između različitih regija u različitim tačkama u vremenu, i, pored ostalog, sagovornici su zaključili da je Srbija vrlo brzo zauzela solidnu poziciju za širenje na međunarodna tržišta. Vukašin Marković je govorio o Wine Vision sajmu kao o izuzetno uspešnoj platformi za promociju regionalnih vinskih identiteta, koja će ove godine doneti nove prilike za saradnju i upoznavanje sa vinskim pričama različitih regija sveta.

Nakon panela, prisutni su u izlagačkoj zoni mogli da uživaju i u zalogajima koje je pripremio naš Junior Chefs Club u saradnji sa Food Vision, segmentom sajma Wine Vision by Open Balkan koji je posvećen promociji izvrsne balkanske hrane, a specijalitete su pratila probrana vina koja je obezbedio sajam Wine Vision. Ova mala degustacija ujedno predstavila je i svojevrsnu najavu ovogodišnjeg, znatno ambicioznijeg programa Food Vision u okviru najvećeg vinskog sajma u regiji.

Treći sajam Wine Vision by Open Balkan biće održan od 22. do 24. novembra 2024. pod kupolama Beogradskog sajma.