Početna»Novosti»RESTORAN U KOM NEMA ZAMRZIVAČA
07.12.2023.Razgovarao: Petar Ristović

RESTORAN U KOM NEMA ZAMRZIVAČA

Intervju: Jasmina Vukašinović, restoran Jasmin a Maslina

novost restoran u kom nema zamrzivaČa vinski magazin vino fino
Maleni restoran u kom se jela menjaju svakodnevno, a namirnice svakog jutra nabavljaju za taj dan i gde postoji samo jedan set meni - to je restoran Jasmin A Maslina, sada već kultna gastronomska destinacija. Bilo je potrebno puno hrabrosti i znanja da se uspe u takvom poduhvatu. Novosađanka Jasmina Vukašinović, šefica i autorka nesvakidašnjeg restorana, zapravo čitavog koncepta Jasmin A Maslina, uspešno vodi mesto u kom se gosti zaista osećaju kao kod kuće - pod uslovom da u toj kući žive izvanredno talentovani samouki kuvari.

Jasmina Vukašinović u „prošlom životu” radila je u poreskoj upravi i u jednom trenutku njena ljubav prema gastronomiji presudila je u odluci da napusti taj posao:

- Nisam više imala ni entuzijazma ni želje za tim poslom, a sve vreme sam bila nesrećna jer nisam bila u poziciji da uradim nešto kreativno, a imala sam veliku potrebu za time. Rešenje je bilo da jednostavno izađem iz zone komfora i radim ono što je dijametralno suprotno - govori Jasmina i objašnjava da njena strast prema hrani vuče korene iz detinjstva:

- Moja ljubav oduvek je bila vezana za ognjište, za kuhinju, od malena sam imala poriv da učestvujem u procesima koji imaju veze sa hranom, bilo da sejem sa tatom paradajz pa da čekamo da nikne, ili da sa mamom pečem paprike... Oduvek je kod mene postojala fascinacija pripremom hrane, još kao dete sam želela da budem uključena, a bilo mi je veoma važno i da ta hrana lepo izgleda na tanjiru. Tu sam shvatila da kroz kuvanje želim da ugodim. Interesovanje je, dakle, uvek postojalo, a kada sam postala majka i počela svakodnevno da pripremam hranu za porodicu, to je od svih kućnih poslova bilo jedino što sam volela da radim. I brzo sam iz tog okvira nužnosti prešla u nešto što je bilo više od pukog spremanja regularnih obroka. Tako je počela da se zaokružuje ideja o spremanju hrane za veći krug ljudi.



Počelo je kao radionica za izradu paste, pa preraslo u pop - up restoran i sada imate pravi restorančić u stanu…

Ovo je „Frankenštajn poslovanje”, što bi rekla moja knjigovođa. Počelo je kao klub ljubitelja paste, gde smo spremali hranu, posle degustirali i pričali o hrani i vinima… To je postalo ozbiljnije, pa smo otvorili Jasmin A Maslinu, restoran sa set jelovnicima u kom se posebna pažnja posvećuje uparivanju hrane i vina.

Brzo po otvaranju, restoran je postao veoma popularan, usledila su i priznanja, prvo u magazinu Vino & Fino, pa u vodiču Gault & Millau. Početni entuzijazam je prošao, ali Jasmin A Maslina radi sve bolje. Da li ste očekivali takav rezultat?

Iskreno, nisam! Velika očekivanja uglavnom uguše čoveka. Postoje male stvari, mali koraci, postoji vera u to što radiš pošteno i sa ljubavlju, i kada tako pristupiš nekoj delatnosti, onda ne može da dođe do neuspeha. Samo uspeh može da dođe na mala ili velika vrata - kako je kome namenjeno. Verovala sam da je to što radim dobro, ali se nisam nadala da će se tako brzo desiti nešto ovog formata. I još uvek mislim da sam tek počela…

Kako biste opisali potencijalnom gostu koji nikad nije bio kod Jasmine A Masline kakav je to restoran?

Ambijent je potpuno drugačiji. U pitanju je salonski stan, sa atmosferom kao kod kuće, što je izazivalo malo podozrenja na početku. Potom, namirnice se ne lageruju. Nema pripreme duže od jednog dana. Nemam zamrzivač. Ovo je malo mesto koje svake sedmice ima potpuno novi set meni podeljen po danima. Svaki sled je uklopljen sa prethodnim, i servira se četiri ili šest sledova, u zavisnosti od dana.Suština je da su namirnice u skladu, često i bojama, jer volim da su i boje kompatibilne sa ukusima. U stvaranju jela naslanjam se na iskustvo i na ono najbolje što može da se dobije od neke namirnice ili kulinarskog pravca. Svako jelo je autorsko i iz moje glave. Nema copy - paste.



Restoran Jasmin A Maslina često nije dovoljno velik da primi sve zainteresovane goste, da li planirate da se preselite u veći prostor?

Postoje mesta na svetu koja nemaju više od 30 mesta i daju najbolje u skladu sa tim kapacitetom. Sve iznad 40 mesta naginje ka komercijalnom izražavanju kroz kuhinju i ja to ne želim.

Da li ste se nekada pokajali zbog ulaska u ugostiteljstvo?

Nimalo se nisam pokajala! Nikad se ne bih vratila na administrativne jasle. Jako je teško, ali je veliki izazov. U životu svakog čoveka postoji sinhronicitet i za sve postoji svrha. Da li sam protraćila vreme radeći u birokratiji? Nisam. Izvukla sam puno iskustva i naučila puno o komunikaciji sa ljudima različitih profila.

Šta znači biti ugostitelj?

Znači učiniti nekom boravak na nekom mestu prijatnim. Komunicirati koliko je potrebno, ne biti napadan i ne biti previše hladan. Treba znati odmeriti i upravo to sam naučila na svom ranijem poslu. Imati meru u svemu je najvažnija veština u ugostiteljstvu. Sa druge strane, biti ugostitelj nije lako. Ne postoji obrazac koji je jednak za sve. Uvek mora da postoji fleksibilnost, i izazov da se priđe svakom gostu individualno i učini da mu boravak na nekom mestu bude prijatan. Naravno, iza toga sledi ono što je razlog za njegov dolazak, a to je hrana koja mora da ispuni očekivanja gosta ili da ih prevaziđe.

Restoran Jasmin A Maslina (Maksima Gorkog 17, Novi Sad) radi od utorka do subote. Radno vreme je fleksibilno, ali servis uglavnom počinje u 15h i gosti mogu da dođu najkasnije do 21h. Glavni kanal komunikacije je instagram, a uskoro će biti završen i veb sajt restorana.