U restoranu GIG u Beogradu prošlog petka promovisan je novi identitet vina kuće Imperator, uz premijernu degustaciju vina
Klod 2022 (sovinjon blan, nekadašnji Claudius), potom još jednu priliku da se proba
Esta 2022 (pino noar roze, ujedno i prvo roze vino iz ove kuće, premijerno prikazano ove godine na
Festivalu roze vina i penušavaca u Beogradu), i kao i sasvim novi
Maximianus 2020.
Koliko je francusko ime Klod udaljeno od latinskog imena Klaudije, toliko je novi dizajn etiketa vinarije Imperator udaljen od vizuelnog imidža po kome smo do sada prepoznavali deo portfolija ove fruškogorske kuće, a vizuelnu promenu prate i nova imena vina.
Umesto stilizacije i tipografije koji direktno asociraju na stari Rim, sada su tu – baš kao i u imenu Klod, kako se sada zove njihov sovinjon blan – privlačni odjeci antike.
Goste dešavanja u GIG-u, čiji je domaćin bio
Nenad Vučijak iz kuće Imperator, tako je sačekalo više iznenađenja na dešavanju koje je oglašeno kao priča o novoj berbi – tu su bili i novi, zaista upečatljiv dizajn etiketa, i prvi roze ove kuće, nastao, po rečima direktorke vinarije
Đurđe Katić, kao incident, i to sa veoma srećnim krajem.
Branko Zečević, vlasnik vinarije Imperator, rekao je da su u ovoj kući zaključili da je došlo vreme za ozbiljniji proboj na tržište:
- Cilj nam je da sada, najzad, jer smo došli do količine koja dozvoljava ozbiljnu prodaju i ozbiljan marketing, uradimo neki ribrending. Kada se pojavimo na tržištu, da se pojavimo ozbiljno i u novom ruhu, jer ova vina to zaslužuju – rekao je Zečević.
Tvorac novog vizuelnog identiteta vina Imperator je
Saša Vidaković iz londonske agencije
SVIDesign. Kako je Vidaković objasnio, do novog dizajna nije došlo tako što je agencija predočila vinarima nekoliko gotovih rešenja od kojih je odabrano jedno, već je posredi bio ozbiljan zajednički napor da se dođe do rešenja koje na najbolji način dočarava duh prve organski sertifikovane vinarije u Srbiji. A ovo rešenje prati i nova kategorizacija vina Imperator: vina će, navedeno je, biti podeljena u tri kategorije – primus, optimus i maksimus, od vina za svakodnevno uživanje do onih koja se prave samo u najboljim berbama.
Dizajner Saša Vidaković detaljno je predstavio kreativni proces koji je doveo do novog dizajnaNapravljen je i novi logotip vinarije, tipografski veoma savremen, i sa zanimljivim elementima dizajna koji su po rečima Vidakovića, inspirisani radom u vinogradu, tačnije "rezidbom" – krajevi nekih slova oštro su isečeni, kao kalemarskim nožem.
U GIG-u su, za sada, predstavljene dve nove etikete u skladu sa novim vizuelnim identitetom kuće, za sovinjon blan Klod i roze pino noar Esta. Ostala vina, iz svih linija, čekaju dodatne zamahe inspiracije dizajn tima i fruškogorskih vinara. Kako nam je rečeno, vizuelni identitet menjaće se postepeno, i svako vino koje stigne na red za "preobuku" dobiće pun dizajnerski tretman i ruho kakvo zaslužuje.