Početna»Novosti»Kerolajn Gilbi MW: Vinari, sredite svoje vebsajtove!
15.04.2025.Lični stav: Kerolajn Gilbi MW

Kerolajn Gilbi MW: Vinari, sredite svoje vebsajtove!

Dobar sajt treba da bude izlog vaše vinarije, da sadrži vašu priču i da predstavi vaša vina, i da uz to bude važan kanal komunikacije sa kupcima vaših vina

novost kerolajn gilbi mw vinari sredite svoje vebsajtove vinski magazin vino fino
Ulazim u režim zakeranja - ovog puta upućenog vinarijama. Molim vas da sredite svoje veb-sajtove i privedete ih nameni. To će biti čin milosrđa koji će mog napaćenog supruga poštedeti salvi mojih psovki svaki put kada pokušavam da prikupim podatke o nekom konkretnom vinu ili o samoj vinariji. Dobar sajt treba da bude izlog vaše vinarije, da sadrži vašu priču i da predstavi vaša vina, i da uz to bude važan kanal komunikacije sa kupcima vaših vina. On treba da bude i iscrpan izbor tačnih i aktuelnih informacija na koje ljudi mogu da se oslone. Na kraju krajeva, najbolja boca vina je ona koja je prodata, a ponovljena prodaja je još važnija i vinarije mogu da joj doprinesu tako što će se povezati sa kupcima, potrošačima, medijima, pa čak i influenserima.

U današnje vreme kada su QR kodovi na svemu, izuzetno je lako povezati sa veb-sajtom svakog ko kupi bocu vašeg vina. A kada su u pitanju vinarije koje izvoze u Evropsku Uniju, trebalo bi da ste već upoznati sa ovom tehnologijom jer postoji zakonska obaveza da deklarišete sastojke u vinu i nutritivnu vrednost, ili na etiketi ili preko QR koda koji vodi na zaseban veb-sajt.

Često moram da posećujem sajtove vinarija kada pišem tekstove, pripremam se za masterklasove ili pišem degustacione beleške za magazine i veb-sajtove, a kojima moram da pridodam i ključne podatke i brojke o vinima koja predstavljam. S vremena na vreme to se završi tako što upućujem ružne reči vinarijama i njihovim veb-dizajnerima. Da pomenem samo neke zamerke sa duge liste, tu su vinarije koje navode da žele da izvoze vino, i pri tome plaćaju značajne sume novca da bi bile prisutne na sajmovima i masterklasovima, a nemaju čak ni englesku verziju sajta, ili verziju na jeziku željenog tržišta. Preklinjem vas - ako je izvoz deo vaše strategije, molim vas da vaš sajt pravilno prevede neko kome je engleski maternji jezik, i uz to razume vinski vokabular, i nemojte da zavisite od nasumičnosti automatskog prevođenja, mada to, ako ništa drugo, može da proizvede urnebesne rezultate.

Molim vas da ne traćite moje vreme tako što mi namećete glupe video klipove - ne kažem da ne treba da imate video na sajtu, ali mi dajte opciju da ga ne gledam ako sam u žurbi. Molim vas da preskočite poeziju nauštrb podataka - gotovo sve vinarije žele da kanališu tradiciju svog kraja ili predaka osnivača, ali ja želim da znam u čemu se vaša priča razlikuje od drugih.

Kerolajn Gilbi MW (foto: Branislav Nenin)

Takođe, želim i prave detalje, a isuviše često ne mogu pronaći ni najosnovnije podatke o tome kada je vinarija osnovana; sa koliko hektara vinograda raspolaže, koliko boca proizvodi svake godine, i ko je vlasnik vnarije. Želim da znam koje sorte uzgajate i šta vašu lokaciju čini posebnom (na primer - stare loze, velika nadmorska visina, neuobičajen sastav tla, klima) i da li je vaša proizvodnja organska ili održiva, i imate li sertifikate kao dokaz za to. Želim da znam i ljudsku priču koja leži iza vina. Nakon dosta godina rada u vinskom svetu, u sve većoj meri razumevam da ljudi vole druge ljude, i, pod uslovom da je vino dobro (i sa fer cenom), priče o ljudima će zainteresovati publiku. Ispričajte mi priču o vašoj porodici; kada ste osnovali vinariju i zbog čega; da li ste imali svoj trenutak „puta u Damask”, i koja je vaša filozofija. Ne pokušavam da otkrijem vaše poslovne tajne, ali žellim da čujem vašu priču kako bih mogla da i nju i vaša vina predstavim široj publici.
Od dobrog veb-sajta želim i galeriju sa fotografijama koje se mogu preuzeti, kako bi vinski komunikatori mogli da ih koriste (snimci često imaju vodeni žig ili ne mogu da se preuzimaju, i na kraju sam prinuđena da pravim skrin-šotove).

Želim da mi date mogućnost da koristim jednu ili dve fotografije vinograda; vinskog podruma ili same vinarije; grožđa, naročito ako gajite nesvakidašnje sorte; i ključnih ljudi (vlasnika, vinara, vinogradara i možda i konja i pasa koji žive u vinariji). Aktuelni tehnički podaci su od ključnog značaja - sa PUNIM vinogradarskim i vinarskim podacima. Ono što se često predstavlja kao tehnički dokument već je nekoliko berbi zastarelo, i sa nepotrebno dugim degustacionim beleškama, i uz nedostatak osnova kao što su podaci o fermentaciji, ili o sorti hrasta, starosti i veličini bureta. U tim slučajevima moram da pronađem ispravnu adresu elektronske pošte - i ne terajte me da kažem šta mislim o kontakt stranama veb-sajtova, jer niko nikada ne odgovara na poruke.

Što se tiče kupaca i turista, korisno je posedovati i on-lajn prodavnicu ili linkove ka prodavcima i distributerima na ključnim tržištima, kako bi ljudi znali gde da pronađu vaša vina ako žele da ih kupe i piju. Svakako se postarajte da imate stranicu posvećenu marketingu, gde će se naći degustacione zabeleške koje će kupce voditi kroz ukuse vaših vina i kroz njihov stil. Dajte i sugestije za uparivanje sa hranom, ako tako želite, i imajte na umu na koja tržišta ciljate i šta se tamo jede. Nemojte zaboraviti ni vegetarijance. Često vidim da vinarije ponosno obznanjuju da su njihova vina podesna za vegane ili vegetarijance, i onda za uparivanje sa hranom predlažu samo sir i meso. Ako ste otvoreni za posete, uputite ljude kako da dođu do vas, i obezbedite i mapu i podatke o dužini puta, uz, možda, opcije za ljude koji ne žele da piju i voze. Troškovi neka budu jasni, kao i radno vreme i informacija o tome da li služite hranu, kao i o tome da li je rezervacija obavezna.

Znam da veb-sajt nije visoko na listi prioriteta jedne vinarije, ali razmišljajte o njemu kao o važnom alatu za komunikaciju i povezivane, i o tome ko bi sve mogao da poseti vaš sajt i sa kojim razlozima. Sajt koji ne obavlja svoju funkciju je gubitak vremena i novca. I ovim izlazim iz režima zakeranja.