Početna»Novosti»Gastro pregled: Dobre reklame za loše restorane
21.10.2023.Piše: Jelena Stojčić

Gastro pregled: Dobre reklame za loše restorane

Retki su influenseri koji sami plaćaju svoje račune u restoranima, a recenzije na društvenim mrežama prečesto su podstaknute gostoprimstvom ugostitelja

novost gastro pregled dobre reklame za loše restorane vinski magazin vino fino
Ako nešto prodaje sadržaj na internetu – to je hrana. Ljudi na društvenim mrežama vole da gledaju sočnu hranu od polazi voda na usta, a još ako je ta hrana dobro opisana, ili još bolje, ako preko videa ide glas osobe koja proba različite zalogaje, to je pun pogodak i za influensere i za ugostitelje. Ako je sadržaj kvalitetan, prava informacija će doći do velikog broja ljudi, a ako su i jelo i sadržaj kvalitetni, restoran će biti pun i profitirati.

Nije tajna da je, kada Paqito (Pavle Branković) ili Lule Eats (Luka Rosandić) probaju neko jelo i o tome naprave sadržaj na Instagramu ili Tik Toku, u tom restoranu, praktično od trenutka objave, nemoguća misija naći slobodan sto.

I da, zato restorateri i zovu influensere, i ponekad im i ponude hranu serviranu za slikanje, onako kako se inače to jelo ne servira „običnom“ gostu. Influenseri često dobiju, pored onoga što su naručili, i još nekoliko reprezentativnih jela na račun kuće, u skladu sa željom ugostitelja da njihov restoran dobije što snažniju i bolju reklamu.

Istina je i da su retki oni influenseri koji sami plaćaju svoje račune u restoranu, a još je veća istina da su recenzije na društvenim mrežama isuviše često podstaknute gostoprimstvom vlasnika restorana, odnosno količinom besplatne hrane i pića, što često dovodi do lažnih recenzija i preteranog ulepšavanja stvarnosti, pa čak i do te mere da se restoran na Instagramu potpuno razlikuje od restorana u stvarnosti. I da, Instagram jeste platforma kao stvorena za reklamiranje restorana, ali ugostitelji ponekad kao da nisu svesni da dobra reklama za loš proizvod čini da se gosti nikad više ne vrate i da iz restorana odu potpuno razočarani.

Jedno je sigurno - broj domaćih gastro influensera koji reklamiraju restorane raste velikom brzinom, iako je i dalje malo onih koji su potpuno iskreni u opisima i ocenama. Takođe, ni ugostitelji više ne mogu da žive i rade bez influensera, baš kako kaže “ona stara” - ako nisi na Instagramu onda i ne postojiš.

Do sledećeg vikenda,

Vidimo se!