24.11.2019.
Veliki povratak apsinta
Škotska kuća Hendrick's lansirala je potpuno providan apsint savremene arome, sa ambicijama da približi ovo piće novim generacijama barmena i ljubitelja koktela
Čuveni brend džina Hendrick's od sada u svom portfoliju ima i apsint! Ovo žestoko piće sa vrlo visokim sadržajem alkohola u ovom trenutku ne spada u najpopularnija pića na svetu i na većini tržišta ima status egzotičnog pića sa "sumnjivom" prošlošću i vrlo ograničene primene, ali legendarni proizvođači džina teže ka tome da promene takvo stanje stvari i lansiraju novi miksološki trend.
Prvi Hendriksov apsint, pod jednostavnim imenom Absinthe, potpisuje Lesli Grejsi, glavna destilerka ove kuće, koja se opredelila da napravi piće sasvim savremenog izraza, upotrebljivo u koktelima. Hendriksov apsint destilovan je sa crnim pelinom, zvezdastim anisom, borovicom, zovom, destilatom pomorandže, ruže i krastavca.
- Apsint je zapravo rođak džina, jer su oboje destilati obogaćeni biljem, samo drugačijim - rekla je destilerka i dodala da ova biljka ostaje glavna "zvezda".
- Ružu i krastavac koje stavljamo u džin dodala sam radi cvetnog elementa i svežine, koje ne očekujete od apsinta - objasnila je.
- Želimo da naš apsint koriste najkreativniji barmeni i najbolji barovi na svetu - rekao je na predstavljanju globalni ambasador Hendricksa Eli Martin.
- Apsint smo napravili da bude potpuno providan. i sa 48% alkohola, da bismo stvorili modernu percepciju apsinta - rekao je Martin.
Slava apsinta temelji se na aktivnoj supstanci po imenu tijon, koja je prisutna u pelinu i ima psihoaktivna svojstva. Apsint je u vreme najveće popularnosti, u devetnaestom i početkom dvadesetog veka, imao velike količine tijona, dok je u savremeno doba dozvoljen procenat ove supstance daleko ispod količine koja može ljubiteljima podariti vizije nalik onih koje su nakon konzumacije imali pariski slikari zlatnog doba impresionizma.