Početna»Novosti»Ugostiteljstvo je neizlečiva bolest
01.10.2023.

Ugostiteljstvo je neizlečiva bolest

Prva beogradska gastronomska konferencija prevazišla je sva očekivanja kada su u pitanju živost diskusije i entuzijazam učesnika

novost ugostiteljstvo je neizlečiva bolest vinski magazin vino fino
Malo koje su strasti – barem one u svetu biznisa - tako snažne kao ugostiteljske: ljudi koji se bave hranom i hedonizmom do te mere vole svoj posao i žele da dele svoje emocije i iskustva da je Prva beogradska gastronomska konferencija, održana u subotu u hotelu Metropol Palace u okviru Belgrade Restaurant Show-a, bila događaj koji je po živosti diskusije i po čistom entuzijazmu učesnika prevazišao sva očekivanja.

Prvi panel, Chef's Table, bio je posvećen iskustvima šefova. Jasmina Vukašinović iz restorana Jasmin A Maslina, samouka šefica koja je potpuno promenila tok karijere da bi se otisnula u gastronomske vode – bila je poreski inspektor – rekla je da je u poslu vode ljubav, entuzijazam, suludost i smelost i dodala da bi nekome ko bi imao ista sredstva kao ona na početku rada preporučila da ipak ne otvara restoran, jer je u pitanju avantura sa jako neizvesnim ishodom.

Stevan Beljić, kuvar u Koordinata Street-u, zanimljivom lokalu na zemunskoj pijaci,rekao je da je ambijent u kome radi vrlo inspirativan:

- Pijaca je haotična i živa i njena dinamika donosi kreativnost – rekao je Beljić.

Krsto Radović, vlasnik Mandarina Cake Shop-a, poredio je iskustva u radu od pre 30 godina i danas, rekavši da je su tadašnji, kako je rekao, "kaubojski" uslovi rada danas nezamislivi.


Stevan Beljić, Jasmina Vukašinović. Krsto Radović i Slobodan Radeta

Na drugom panelu Fine & Online čuli smo, iz usta Mire Šemić, urednice vodiča Gault & Millau Srbija, strogu ocenu naše ugostiteljske scene:

- Ne možete vi da dobijete pet kapa! (Gault & Millau dodeljuje od jedne do pet kuvarskih kapa odabranim restoranima) Znate li vi šta je pet kapa? To je više od tri Mišlenove zvezdice – rekla je temperamentna urednica.

Pavle Branković Paquito, osnivač Pizzagrama i sve popularniji food influencer, rekao je da je onlajn prisustvo danas podrazumevajuće za restorane, i da se bez njih gube potencijalni gosti.

Vanja Puškar, osnivač gastro koncepta New Balkan Cuisine, rekao je da se ugostiteljska scena ubrzano menja i da je gastronomija danas "udobnija" nego nekada.

- Naš posao može biti mekan i lep i za zaposlene i za goste – rekao je Puškar.


Pavle Branković Paqito, Slobodan Radeta, Vanja Puškar i Mira Šemić

Treći panel Old School ostaće zapamćen po izvanrednom sučeljavanju mišljenja i uspomena veterana našeg ugostiteljstva. Emociju podeljenu tokom ovog razgovora, a koji je sjajno vodio Slobodan Radeta, vlasnik škole kuvanja Il Primo i autor gastro podkasta Umami šegrt, sumirao je Nikola Dimitrijević, osnivač restorana Franš.

- U ugostiteljstvu nema niceg racionalnog, to je virus, neizleciva bolest. Nema tu formule za uspeh, mi to samo volimo – rekao je Dimitrijević. On je rekao i da današnji način života ne ostavlja dovoljno prostora za uživanje u kafani i požalio se da društvo nema dovoljno razumevanja za ulogu ugostitelja:

- Nas uglavnom zovu iz poreske uprave ili da nas uvrste u crnu hroniku, a ugostiteljstvo je najvitalnija oblast privređivanja živih ljudi.

Jovan Mrđenović, vlasnik restorana Tabor, rekao je da ponašanje u kafani mnogo govori o čoveku:

- Ko je dobar u kafani dobar je i u životu – rekao je.

Srđan Stojanović, ugostitelj koji je oživeo staru kafanu Suvobor, rekao je da je velika greška vlasnika kafana ako pokušaju da je oblikuju sami, bez pomoći gostiju:

- Devedeset procenata kafane treba da oblikuje vlasnik, a deset odsto gosti – rekao je.


Jovan Mrđenović, Nikola Dimitrijević i Srđan Stojanović

Na poslednjem panelu, A taste of home, Tijana Žunić, koja je stvorila brend maslaca Žuna, rekla je da se pomirila sa time da će njen, sada već veoma popularan proizvod, uvek biti skuplji od običnog industrijskog maslaca i da to mora tako da bude:

- Ono što industrija napravi za 6 sati mi napravimo za 6 dana – rekla je.

Srba Jovanović, osnivač Beogradskog festivala sira, rekao je da je nekada sanjao da u Beograd donese sve sireve sveta, a da mu je sada san da se naši sirevi nalaze na velikim smotrama u svetu.

Momčilo Đurđić, brend ambasador Pirota i peglane kobasice, rekao je da je od 2007. godine do danas peglana kobasica postala najpoznatiji pirotski brend, snažniji čak i od pirotskog ćilima.


Momčilo Đurđić. Tijana Žunić i Srba Jovanović

Konferenciju su pratili i ukusni zalogaji – sirevi kompanije Mlekoprodukt, potom hlebovi iz dorćolske Pekarske radionice, i maslac i krem freš brenda Žuna.

Belgrade Restaurant Show, koji traje još danas, podržala je kompanija Telekom Srbija