U utorak, 21. marta širom planete biće održana manifestacija Ukusi Francuske tokom koje će restorani, od skromnih bistroa do elitnih lokala sa Mišelinovim zvezdicama, ponuditi gostima više od 2.000 menija u čast francuske gastronomije. Kako je najavljeno danas u ambasadi Francuske u Beogradu, treće izdanje Ukusa Francuske odvijaće se i u Srbiji
, a u akciju se uključilo 17 restorana – 14 iz Beograda i 3 iz Novog Sada.
Na predstavljanju programa Ukusa Francuske govorila je i ambasadorka Francuske
Kristin Moro, a bili su prisutni i šefovi svih restorana iz Srbije koji su odabrani da predstave francusko kulinarsko nasleđe. Na listi lokala koji će proneti slavu najpoznatije kuhinje na svetu su beogradski restorani
Casa Nova, Enso, Franš, Homa, hotel
Moskva, Kalemegdanska terasa, Klub književnika, Madera, Na ćošku, Oxalis, Splav Play, The Square, Voulez-vous i
Žabar, kao i novosadski
Kafemat 021, Scarpetta i Zak.
Novinari, pripadnici diplomatskog kora i drugi posetioci konferencije degustirali su delikatese iz odabranih restorana, kao i one koje su obezbedili sponzori manifestacije:
Delice, Lactalis, Mlekoprodukt/Savencia i Petite cantine, četiri francuske firme u Srbiji koje se bave proizvodnjom ili distribucijom francuskih vina i prehrambenih proizvoda.
Koncepcija događaja vuče poreklo od ideje oca savremene francuske kuhinje i tvorca referentne kulinarske knjige XX veka, Ogista Eskofjea. Eskofje je 1912. godine organizovao
Epikurovu večeru, tokom koje je u nekoliko svetskih gradova poslužen jedan meni za čak 60.000 zvanica. Razlika između Epikurove događaje i gastronomske fešte
Goût de France– Ukusi Francuske je u tome što ne nudi isti meni u celom svetu, već svaki kuvar ima priliku da sastavi svoj autorski meni, koristeći lokalne proizvode i tradiciju kao inspiraciju, ali sa utemeljenjem u francuskoj kuhinji i njenom klasičnom okviru:
aperitiv sa kanapeima, predjelo, jedno ili dva glavna jela, francuski sirevi, desert (ili dva deserta ukoliko ne mogu da se ponude kvalitetni sirevi), vina i šampanjac. Insistira se na zdravoj hrani, tako da osnovu čine lokalni proizvodi sa smanjenim procentom masti, šećera, soli i proteina i sa mnogo povrća.
Restorani su se prijavili sami, uz podnošenje predloga menija, a međunarodni kulinarski žiri je izabrao one koji u najvećoj meri odgovaraju koncepciji događaja.
Spisak svih restorana na svetu koji će učestvovati u ovoj manifestaciji, uz sve menije, može se videti na sajtu
www.goodfrance.fr.