23.03.2020.
Onlajn klabing: rešenje za industriju alkohola?
Uživanje u DJ spektaklima kod kuće, uz naručivanje omiljenih brendova alkoholnih pića - ovako Kinezi pospešuju prodaju tokom epidemije
Gigantski proizvođači alkoholnih pića, kao što su Budweiser, Remy Martin, Carlsberg i Pernod Ricard, ovih dana ujedinili su se oko ideje koja bi mogla da promeni svet zabave i nakon što jenja epidemija virusa korona: onlajn klabinga. Kompanija Jingdong, jedan od azijskih lidera u sferi elektronske trgovine, udružila se sa gorepomenutim brendovima, kao i kineskom diskografskom etiketom Taihe Music Group, i napravila platformu koja objedinjuje uživanje u najnovijim muzičkim hitovima, druženje i onlajn kupovinu pića.
Trosatni šou na platformi JD Live za sada se održava jednom nedeljno, i u njemu gostuju čuveni di-džejevi i muzičari iz Kine, a emisija ohrabruje gledaoce da pred gledanje kupuju svoja omiljena pića onlajn, u čemu im pomaže izuzetno razvijen i brz sistem dostave robe široke potrošnje u Kini.
Autori ovog koncepta zabave koji bi se do pre tri meseca smatrao distopijskom naučnom fantastikom smatraju da će ove muzičko-reklamne sesije pomoći i kupcima da u uslovima karantina zadrže osećaj da učestvuju u društvenim tokovima, i prodavcima i proizvođačima da održe preko potrebnu finansijsku likvidnost. Brojke govore da su u tome uspeli: tokom jedne sesije, prodaja nekih poznatih brendova viskija porasla je i do 800% u odnosu na dan ranije, a pivski brendovi zabeležili su rast od 40% prodaje pri svakoj emisiji.
Platforma JD Live opstaće, kako je najavljeno, i nakon što u Kini budu ukinute stroge epidemiološke mere, i uključivaće i sofisticirane interaktivne prenose sa velikih koncerata.