Okolina Palićkog jezera je mesto poznato po dobrom vinu, autentičnoj gastronomiji i turizmu. Ali ne samo po tome. Zemlja ovog kraja je kao stvorena za vinograde i voćnjake, pa je, baš zato, lokalna tradicija vekovima unazad bila orijentisana na grožđe, kruške, jabuke, dunje, višnje, šljive... Naravno, i na upečatljiva vina i rakije proizvedene od njih.
Ceo region Palića leži na tlu na kom je nekad bilo Panonsko more, a odlikuje se umereno kontinentalnom klimom sa puno sunčanih dana u godini i izuzetnim zemljištem sastavljenim od peska, krečnjaka i gline, što je idealna kombinacija za uzgoj kvalitetnog voća.
Temelji
Podruma Palić postavljeni su još 1896. godine, osnivanjem specijalizovane škole sa voćno – loznim rasadnikom, koja brzo postaje voćarski centar ovog dela Evrope, da bi odmah posle Drugog svetskog rata izrasla u preduzeće Podrum Palić. Do kraja prošlog veka, kompanija je svoje voćnjake i vinograde razvila na nekoliko stotina hektara, postavši istovremeno i edukativno – proizvođački centar za voćare iz cele regije.
Podrum Palić danas živi svoj novi život, obnovljen i opremljen savremenim pogonom za preradu voća, hladnjačom kapaciteta 6000 tona koja se prostire na 7.000m2, kao i destilerijom koja se prostire na 11.000m2.
Prve prirodne rakije i pelinkovac pod čuvenim imenom Podruma Palić našle su se pred potrošačima sredinom maja ove godine, a to je, kako kažu u kompaniji, tek početak.
– Spremamo širok, ali dobro osmišljen portfolio kvalitetnih i vrhunskih rakija, ali i pelinkovca, džinova, votki,vinjaka... Na tržište smo krenuli sa našim rakijama i pelinkovcem pod brendom Podrum Palić 1896. U drugoj polovini godine, krenućemo i sa premijum linijom rakija Barraba i još jednim delom portfolija u kom su i druga jaka alkoholna pića – kaže za Vino & Fino direktor
Podruma Palić 1896,
Branislav Ličina i dodaje:
– Već na početku, postigli smo na jasan poslovni dogovor sa kredibilnom i pouzdanom kompanijom
MercataVT o distribuciji na nacionalnom nivou, što će omogućiti da naši proizvodi u kratkom roku nađu svoje mesto u svim kanalima prodaje, direktno ili indirektno.
Podrum Palić, iako brend sa dugom tradicijom, novi je učesnik na sceni rakija i jakih alkoholnih pića. Šta su glavni atributi vaše kuće?– Pre svega, iza nas su lokalna tradicija i odgovornost prema imenu Podruma Palić. Potrošači od tog imena očekuju vrhunski kvalitet i naša osnovna politika je da ne smemo da ih izneverimo. Pošto je ovaj kraj poznat je po kvalitetnom voću, nije bilo dileme u kom pravcu treba da se razvijamo. Važno je napomenuti i da segment spirita, prema svim tržišnim analizama, pokazuje rast koji će se nastaviti i u narednim godinama. Svakako smo sigurni da na tržištu u Srbiji ima mesta za nove rakije i druga jaka alkoholna pića vrhunskog kvaliteta. Razvili smo paletu proizvoda trudeći se da zaigramo tržišnu utakmicu u svim kategorijama koje imaju potencijal.
Ističete vrhunski kvalitet. Šta je to što stoji iza njega?– Voće sa ovog područja ima sastav, ukuse i mirise koji su superiorni u odnosu na voće iz nekih drugih regija. Delom zbog tla, delom zbog klime, ali i zbog znanja i iskustva lokalnih voćara. Mi smo to spojili sa savremenom tehnologijom, najboljim opremom uvezenom iz Evrope, a angažovali smo i vrhunske tehnologe i master blendera koji tačno znaju šta želimo da dobijemo. Tehnologija nam pruža mogućnost da sačuvamo sve što želimo u voću. Naravno, oprema sama po sebi nije dovoljna, najvažniji su sirovina i ljudi, ceo tim. Zajedničkim radom, posvećenošću i znanjem, oni svu svoju energiju, iskustvo i strast ulažu u alhemiju stvaranja najboljeg. Radili smo na tome da krajnji proizvod uz garantovani kvalitet ima prepoznatljiv identitet koji ne zaostaje za mnogim svetskim brendovima.
Šta potrošači u budućnosti još mogu da očekuju od Podruma Palić 1896?– Naš portfolio podeljen je u nekoliko segmenata. Tu je cela linija sortnih voćnih rakija pod imenom
Podrum Palić, a do kraja godine, u vrlo ograničenom tiražu, na tržište puštamo i rakije iz premijum linije
Barraba. One se proizvode od posebno selekcionisanog voća, pažljivo se neguju, a prodavaće se samo kroz ograničen broj objekata. Tržištu smo već sada ponudili i pelinkovac i to poseban. U naš proizvod ide 37 različitih biljaka, a osim klasičnog pelinkovca, tu je i nešto sasvim novo: pelinkovac sa limunom, sa pomorandžom i sa šljivom. Takođe, pripremamo i izvanredan džin, votku, vinjak, rum, amaro, i ceo portfolio vrhunskih pića.
RASKOŠ UKUSA IZ PRIRODE
Podrum Palić potrošačima se predstavio svojim prirodnim, sortnim voćnim rakijama i jedinstvenim pelinkovcem koji dolazi u čak četiri ukusa.
Sve Podrum Palić rakije su bele, bez odležavanja u drvetu, potpuno očuvanih voćnih aroma, meke i pitke. Za sada, tu su rakije od dunje, viljamovke i kajsije, kao i šljivovica i lozovača.
Pelinkovac je, po rečima Ličine, bio poseban izazov:
– Trudili smo se da ne izneverimo tradiciju, ali da napravimo nešto upečatljivo, autentično i beskompromisnog kvaliteta. Pelinkovac Podrum Palić sadrži čak 37 biljaka, tradicionalno se pije kao aperitiv ili dižestiv, ali je nezamenljiv i kao deo modernih koktela ili samo ohlađen, sa ili bez leda, za čisto uživanje u njegovom jedinstvenom i slojevitom ukusu. Pored klasičnog, tu su i potpuno novi i inovativni
Pelinkovac Plum, Pelinkovac Orange i Pelinkovac Lemon, odlični za koktele ili samostalno uživanje.