Jedna od najpoznatijih vinarija na svetu, Château Mouton Rothschild, obznanila je da je autor etikete za vino iz berbe 2018. poznati kineski umetnik Sju Bing. Radovi ovog umetnika izloženi u u prestižnim institucijama kao što su Gugenhajm muzej u Njujorku i Britanski muzej u Londonu, a njegova etiketa zasnovana je na tradicionalnoj kineskoj kaligrafiji.
Ono što etiketu čini zanimljivom je inovativnost sa kojom je Sju Bing pristupio svom likovnom zadatku: karakteri na etiketi u potpunosti izgledaju kao kineska slova i tek se posle vrlo pažljivog zagledanja otkriva da su u pitanju ekstremno stilizovana latinična slova, kojim je napisano ime Mouton Rothschild.
Legendarna vinarija još od 1945. godine angažuje čuvene umetnike da dizajnira etikete. Među umetnicima koji su se upisali na njihovu listu su Huan Miro, Pablo Pikaso, Lusijen Frojd, Dejvid Hokni...
- Želeli smo umetnika iz Kine. To je velika zemlja, veoma važna za nas, sa puno pravih poznavalaca vina - rekao je Žilijen de Bomarše de Rotšild, suvlasnik vinarije, u obrazloženju odluke. On je objasnio i da je Sju Bing upoznao njegovu pokojnu majku, baronesu Filipin de Rotšild, još 2013. godine, i da je od tada bio u najužem izboru za umetnika koji će dizajnirati etiketu slavnog vina.
Kuća Rotšild nikada ne plaća umetnike za izradu etikete. Plaćaju se samo tehnički troškovi, ne i samo umetničko delo. Umesto toga, umetnici dobijaju izvestan broj sanduka vina iz berbe za koju su dizajnirali etiketu. Iz tog razloga, objašnjavaju u kući Rotšild, bilo bi veoma nezgodno da etiketu dizajnira osoba koja ne voli i ne poznaje vino.
- Nikada nijedan peni isplaćen umetnicima. Naravno da pokrivamo njihove troškove ali to je sve - rekao je Rotšild, dodavši da je umetnik imao mnogo sreće sa ovom etiketom, budući da je berba 2018. izuzetno dobra, a jedna boca vina sa ogromnim potencijalom za čuvanje za sada vredi oko 500 evra.
Nakon raskošno senzualne etikete za berbu 2017, koju je potpisala francuska umetnica Anet Mesaže i na kojoj je vino dovedeno u intrigantnu vezu sa ženskim grudima, novi dizajn, i pored inovativne tipografije, deluje veoma konzervativno i svakako sasvim u skladu sa očekivanjima imućnih kineskih kupaca koji ne vole eksperimente i od vina - od ukusa do dizajna - očekuju dah stare Francuske. Oku koje, ipak, radije na etiketama gleda vizuelne fantazmagorije Salvadora Dalija, Huana Miroa i sličnih avangardnih velikana, ova etiketa ipak izgleda u većoj meri kao tipografska atrakcija nego kao samosvojno umetničko delo.