16.09.2021.Piše: Jelena Stojčić
I Wolt pati za Donesi.com!
Nakon što je Glovo preuzeo Donesi, na bilbordima u Beogradu osvanula je veoma interesantna kampanja kompanije Wolt, velikog konkurenta u dostavi hrane
foto: Facebook/Alma Quattro
Kada u pretraživaču ukucate Donesi.com otvoriće vam se sajt Glovo poznate španske platforme za dostavu hrane i svega ostalog, koja je pre nešto više od nedelju dana i zvanično ugasila domaći brend Donesi. Najtužniji su bili dostavljači kojima je dosta teško pao rastanak sa kompanijom u kojoj su radi, iako će nastaviti da rade i u Glovu. Veče pred gašenje aplikacije, spontano su se okupili na Slaviji obučeni u Deda Mrazove i simbolično oprostili od firme u kojoj su donedavno bili zaposleni. Dok iz Glova kažu da se kupovina Donesi.com pre svega desila kako bi korisničko iskustvo dostave bilo podignuto na viši nivo, konkurentski Wolt glasno i jasno pokazuje da ne veruje u tu priču, naročito jer je Glovo poznat po tome što agresivno „uleće“ na tržišta na kojima vidi priliku da postane lider, što je i slučaj sa Srbijom.
Ovu situaciju je kompanija Wolt iskoristila za lansiranje mini-kampanje koja je pokazala dve stvari – da ni Srbija nije imuna na duhovite reklamne kampanje usmerene direktno protiv konkurencije, a koje po pravilu izazivaju veliki odjek u javnosti, i da je dostava hrane od početka pandemije postala biznis sa ogromnim potencijalom za širenje i veliku zaradu.
Fališ legendo!
Nekoliko dana nakon što je Glovo preuzeo Donesi, na bilbordima u Beogradu osvanula je veoma interesantna kampanja kompanije Wolt koja je očigledno na društvenim mrežama dobro ispratila nezadovoljstvo korisnika gašenjem brenda Donesi. Wolt je kreirao kampanju Fališ legendo i Wolt je sada Wolt! Wolt će uvek biti Wolt koja je pokrenula lavinu komentara na internetu: Od „najšmekerskije marketinške kampanje ikada“ preko „bogova marketinga“ do „Neću ni da koristim Glovo“. Prvi slogan direktno se odnosi na Donesi jer uz kod donesi Wolt poklanja besplatnu dostavu svim novim korisnicima koji se registruju tokom septembra od kada Glovo i posluje umesto Donesi.com. Drugi slogan jasno aludira na suparničku kampanju platforme Glovo koja je usledila posle preuzimanja, sa sloganom Donesi je sada Glovo.
Glovo je jedna od vodećih globalnih platformi za dostavu hrane i bilo kojih drugih proizvoda. Sa radom je počela pre šest godina u Barseloni, a danas posluje u južnoj i istočnoj Evropi, u Africi i na Bliskom istoku. Glovo je za preuzimanje brenda Donesi u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, Foodpande u Rumuniji i Bugarskoj i Pauze u Hrvatskoj izdvojio 170 miliona evra. Donesi.com je domaća kompanija koja je počela sa radom davne 2006. godine, kao jedan od pionira dostave hrane na Balkanu. Krenuli su samo sa dostavom hrane iz restorana, pa su poslovanje proširili i na ostale segmente poput prodavnica i apoteka. Godine 2015. preuzela ih je Foodpanda, da bi ovih dana platforma Donesi.com prestala sa radom. Ceo sadržaj sa platforme i aplikacije, odnosno svi restorani i prodavnice koji su bili deo ponude Donesi, nakon kupovine od strane Glova prebačeni su na Glovo i tu su i dostupni.