Početna»Novosti»Gastro pregled: Šta to beše rezervacija?
20.07.2024.Piše: Jelena Stojčić

Gastro pregled: Šta to beše rezervacija?

Na osnovu rezervacija u restoranu se naručuju namirnice, a nedolazak u restoran bez otkazivanja rezervacije izaziva ozbiljan i često nenadoknadiv finansijski gubitak

novost gastro pregled Šta to beše rezervacija vinski magazin vino fino
Rezervisali ste sto u restoranu, ali ste shvatili da ste sprečeni da dođete, ili ste možda odjednom odlučili da vam se tamo ipak ne ide? Ovakav scenario desio vam se bar jednom, i verujem da ste pozvali restoran i pošteno otkazali rezervaciju. Ali, ako niste, znajte da ste napravili veliki problem ugostitelju u čijem restoranu se niste pojavili, naročito vlasnicima, menadžerima i šefovima u restoranima visoke kuhinje.

Kada gost putem dve jedine aplikacije za rezervaciju u beogradskim restoranima rezerviše sto za veliko društvo i ne pojavi se, ugostitelji nemaju način da mu naplate otkazivanje rezervacije. I sada će većina ljudi pitati - zašto bi mu naplaćivali ako nije jeo?

Problem je malo složeniji. Ugostitelji, ponajviše u restoranima visoke kuhinje, upadaju u veliku nevolju ukoliko se gost ne pojavi u rezervisanom terminu, što je, inače, sve češći problem među beogradskim restoraterima. Hrana u sledovima, i celokupno gastronomsko iskustvo koje gost dobija u finom restoranu košta i toga smo uglavnom svesni. Sam doživljaj je dosta komplikovan za izvedbu jer iziskuje više zaposlenih i veću pripremu rada, a definitivno najskuplji kada rezervacija nije otkazana na vreme. Šefovi i menadžeri na osnovu rezervacija u restoranu naručuju namirnice, a svako nepojavljivanje gostiju bez otkazivanja rezervacije predstavlja ozbiljan i često nenadoknadiv finansijski gubitak, ponajviše u manjim restoranima sa nekoliko stolova. Realno, retko koji gost će samo ušetati u restoran visoke gastronomije bez rezervacije i poručiti degustacioni meni, što znači da, ako se rezervacija ne otkaže u razumnom roku, 24 sata ranije, vlasnik restorana će imati ili prazan sto i hranu koja propada, ili nadu da će uspeti da je proda nekom drugom, možda sutra.

A zapravo, problem je i još dublji jer, kako tvrde domaći ugostitelji, iste ekipe gostiju rezervišu sto u pet različitih fine dining restorana u gradu i onda u minut do 12 odlučuju u koji će da odu, praveći tako ogromnu štetu restoraterima.

U svetu je taj problem odavno rešiv. U mnogim restoranima sa Mišlenovim zvezdicama morate da uz rezervaciju avansno ostavite makar pola celokupnog iznosa, a u nekim restoranima i ceo iznos. I to nije nikakva kazna za goste, već pruža sigurnost ugostitelju da neće biti u manjku ukoliko ne dođete u restoran i pritom ne otkažete rezervaciju. U Srbiji ovakav sistem avansnog plaćanja u restoranima još uvek ne postoji, iako su ugostitelji saglasni da bi trebalo da i kod nas postoji sličan sistem koji će ih štititi od neočekivanih gubitaka. I saglasni, i pomalo uplašeni kako će gosti reagovati na plaćanje hrane u restoranu a da još nisu ni kročili u restoran.

Do sledećeg vikenda,

Vidimo se.