Domaćim ugostiteljima ne preostaje ništa drugo osim da čekaju da Krizni štab proceni epidemiološku situaciju boljom i produži radno vreme lokala. Tako, možda i preguraju ovo leto. Nema više razlike, i kafana sa dva stola i najekskluzivniji restoran, bore se na sve načine da prežive. Dodatnog profita nema,a sve što zarade odlazi na plate radnicima, rentu i ostale tekuće troškove. Gostiju ima, ali nedovoljno. Nekada svakodnevno ispijanje kafe u omiljenom kafiću danas se svodi na jednom ili dva puta nedeljno. Za ručak i večeru u restoranu odlučuje se tek nekolicina, a žale se ugostitelji ni da stalne goste ne viđaju više stalno. Čak i oni koji ni sada ne preskaču da jedu u restoranima, najčešće biraju jeftiniju varijantu - doručak, i to u kafićima ili bistroima.
Budućnost ugostiteljstvaŠalterska prodaja hrane i pića, bez dužeg zadržavanja u lokalima ili dostava hrane na kućnu adresu u narednom periodu, po svemu sudeći, biće jedina profitabilna. Ugostitelji, pa i hotelijeri što pre treba da shvate da je beskontaktno ugostiteljstvo budućnost ugostiteljstva i da svoje biznise tako i preorjentišu.
Crowne Plaza na primer, nudi slanje vrućeg bureka na kućnu adresu, i to pripremljenog od domaćih kora u hotelskom restoranu. Ugostiteljima očigledno ne manjka kreativnosti i inovativnosti. Baš sam u novom broju magazina
Vino & Fino izdvojila deset lokala, deset potpuno različitih ugostiteljskih priča koje pre svega mogu ugostiteljima da posluže kao inspiracija. A možda mogu i da „prepišu“ novi model ugostitelja iz Firence. Oni su se dosetili pa posegnuli za običajem koji je postojao i za vreme kuge, a to je služenje vina, danas i hrane i koktela, kroz
malene prozore za beskontaktnu prodaju.Vinski turizamNa loše poslovanje jedino se ne žale ugostiteljski objekti koji se nalaze van većih gradova,smešteni u prirodi. Bar za sada, ali, kažu, završiće se i ovo leto i doći će oktobar i loše vreme, i šta će onda da rade? S druge strane, zanimljivo je to da domaći vinari nisu preterano aktivni u privlačenju gostiju u goste u svoje vinarije. Sezona je nikad bolja za vinski turizam, a o ponudi domaćih vinarija malo gde može da se čuje. Verovatno je potrebno uložiti dosta sredstava u marketing, a u vremenu krize, nažalost, malo je onih koji imaju hrabrosti za bilo kakva ulaganja.
Do sledećeg vikenda,
Vidimo se.