Sajam
ProWein jedan je od globalnih sinonima za vinski biznis. Najveće i najuticajnije okupljanje u Evropi posvećeno trgovini vinom, vođeno na način koji često sablažnuje vinske puritance, na vreme prepoznajući svaki novi trend i dajući mu prostor da se iskaže, ove godine ponovo je zablistalo. I to ne samo bogatim programom, već i daškom pop glamura.
ProWein je počeo sa radom u nedelju ujutru, a jedan od prvih događaja na njemu bio je posvećen Srbiji!
Kerolajn Gilbi MW održala je masterklas po imenu
Serbian Wines – Taste the Difference, na kome je predstavila selekciju
devet izuzetnih vina iz Srbije.
Srbija se na ovogodišnjem ProWein-u predstavlja i na novom, velikom štandu na kome su mesto našle vinarije iz svih delova Srbije. Vinske kuće
Fruškogorski vinogradi, Pusula, Petra, Doja, Drašković, Savić, Venčac (Legat 1903) i Verkat ove godine predstavljaju vinsku reprezentaciju Srbije u Dizeldorfu.
Velika atrakcija prvog dana ProWein-a bio je dolazak
Kajli Minog, australijske pop ikone i vlasnice vinskog brenda
Wines by Kylie Minogue. Čuvena “džepna Venera” u Frankfurt je došla kako bi predstavila svoj p
enušavi roze bez alkohola, u sklopu celine
World of Zero, posvećene vinima bez alkohola i sa niskim sadržajem alkohola.
Kajli Minog došla je u Dizeldorf da lično predstavi svoj bezalkoholni penušavi roze (foto: Vino & Fino)Odluka menadžmenta sajma da čitav jedan važan segment sajma posveti napicima koji snažno “trenduju”, ali i izazivaju polemike o dosegu samog pojma vina i o tome koliko se on može rastezati, još jedan je primer koncepcije ProWein-a kao platforme za sve što je novo i “hip”. U ovoj su kategoriji i drugi važni sajamski programi kao što su segment posvećen alternativnim ambalažama za vino, pa onaj o urbanoj gastronomiji, u okviru koga se šefovi i ugostitelji iz urbanih centara planete sreću sa posetiocima sajma, potom i veliki program posvećen kraft pivu, sajderu i drugim napicima ove vrste...
Vino, i to klasično vino, sa “normalnim” procentom alkohola, i pored svega ovoga je i dalje u apsolutnom fokusu sajma koji je dostigao neverovatne brojke. Ove godine u Dizeldorf je došlo čak 6.000 izlagača iz 61 sveta, a događaj se prostire na 13 hala. Ne vredi trošiti reči o tome kakav potencijal za saradnju i nove poslove nudi događaj ovakvih dimenzija i ambicija – sve priče o tome da su živi sajmovi gotovo prevaziđen, staromodan koncept u eri brze pošte i videokonferencija padaju u vodu pred mogućnošću da se za jedan dan probaju vina sa cele planete uz razgovor sa ljudima koji su ih stvorili.