Početna»Novosti»Dizeldorf je do sutra svetska prestonica vina
20.03.2023.

Dizeldorf je do sutra svetska prestonica vina

Masterklas Kerolajn Gilbi MW o vinima iz Srbije bio je praktično prvi događaj na sajmu ProWein koji je ove godine okupio 6.000 izlagača iz 61 zemlje

novost dizeldorf je do sutra svetska prestonica vina vinski magazin vino fino
foto: Messe Düsseldorf/ctillmann
Sajam ProWein jedan je od globalnih sinonima za vinski biznis. Najveće i najuticajnije okupljanje u Evropi posvećeno trgovini vinom, vođeno na način koji često sablažnuje vinske puritance, na vreme prepoznajući svaki novi trend i dajući mu prostor da se iskaže, ove godine ponovo je zablistalo. I to ne samo bogatim programom, već i daškom pop glamura.
ProWein je počeo sa radom u nedelju ujutru, a jedan od prvih događaja na njemu bio je posvećen Srbiji! Kerolajn Gilbi MW održala je masterklas po imenu Serbian Wines – Taste the Difference, na kome je predstavila selekciju devet izuzetnih vina iz Srbije.

Srbija se na ovogodišnjem ProWein-u predstavlja i na novom, velikom štandu na kome su mesto našle vinarije iz svih delova Srbije. Vinske kuće Fruškogorski vinogradi, Pusula, Petra, Doja, Drašković, Savić, Venčac (Legat 1903) i Verkat ove godine predstavljaju vinsku reprezentaciju Srbije u Dizeldorfu.

Velika atrakcija prvog dana ProWein-a bio je dolazak Kajli Minog, australijske pop ikone i vlasnice vinskog brenda Wines by Kylie Minogue. Čuvena “džepna Venera” u Frankfurt je došla kako bi predstavila svoj penušavi roze bez alkohola, u sklopu celine World of Zero, posvećene vinima bez alkohola i sa niskim sadržajem alkohola.


Kajli Minog došla je u Dizeldorf da lično predstavi svoj bezalkoholni penušavi roze (foto: Vino & Fino)

Odluka menadžmenta sajma da čitav jedan važan segment sajma posveti napicima koji snažno “trenduju”, ali i izazivaju polemike o dosegu samog pojma vina i o tome koliko se on može rastezati, još jedan je primer koncepcije ProWein-a kao platforme za sve što je novo i “hip”. U ovoj su kategoriji i drugi važni sajamski programi kao što su segment posvećen alternativnim ambalažama za vino, pa onaj o urbanoj gastronomiji, u okviru koga se šefovi i ugostitelji iz urbanih centara planete sreću sa posetiocima sajma, potom i veliki program posvećen kraft pivu, sajderu i drugim napicima ove vrste...

Vino, i to klasično vino, sa “normalnim” procentom alkohola, i pored svega ovoga je i dalje u apsolutnom fokusu sajma koji je dostigao neverovatne brojke. Ove godine u Dizeldorf je došlo čak 6.000 izlagača iz 61 sveta, a događaj se prostire na 13 hala. Ne vredi trošiti reči o tome kakav potencijal za saradnju i nove poslove nudi događaj ovakvih dimenzija i ambicija – sve priče o tome da su živi sajmovi gotovo prevaziđen, staromodan koncept u eri brze pošte i videokonferencija padaju u vodu pred mogućnošću da se za jedan dan probaju vina sa cele planete uz razgovor sa ljudima koji su ih stvorili.

Povezani unosi