U velikoj onlajn kampanji predstavlja se vinsko blago iz svih regija zemlje u kojoj se izvanredno vino bez prestanka pravi hiljadama godina
foto: ITA / ICE
Tokom cele nedelje od 23. do 29. novembra mediji u Srbji posvećeni su velikoj i hiljadama godina dugoj priči o italijanskom vinarstvu!
Od 23. do 29. novembra održava se V Nedelja italijanske kuhinje u svetu, veliki događaj koji promoviše značaj i izvrsnost italijanskog gastronomskog nasleđa. U okviru ovog događaja upriličena je i onlajn kampanja o italijanskim vinima, a celim projektom rukovodi Italijanska agencija za spoljnu trgovinu ICE / ITA u saradnji sa Ambasadom Italije.
U srpskim medijima, uključujući i magazin Vino & Fino i na društvenim mrežama posebno se predstavlja serija tekstova o italijanskim vinima, nastalim u dvadeset regija zemlje prebogate kulturom, enološkom tradicijom, znanjem i strašću za dobrim vinom: govori se o istoriji vinarstva u Italiji, pojedinačnim vinskim regijama od Friulija do Sicilije i najboljim vinima iz ovih oblasti, uparivanju vina i šarolike i zanimljive italijanske hrane...
Nedelja italijanske kuhinje u svetu je inicijativa koju promovišu diplomatsko-konzularna mreža Italije i Italijanski instituti za kulturu kako bi se istakli značaj i izvrsnost italijanskog gastronomskog nasleđa. Ovogodišnje, peto izdanje pod nazivom Znanja i ukusi italijanskih teritorija, 200 godina od rođenja Pelegrina Artuzija omaž je utemeljivaču domaće italijanske kuhinje i autora prvog kuvara ujedinjene Italije pod nazivom „Nauka kuvanja i umetnost dobre ishrane“. Tom prilikom institut za kulturu u Beogradu, u saradnji sa firmom iFOODQ, predstavlja sedam video-snimaka na temu „Porodica i gastronomija“ šefa kuhinje i dobitnika Mišlenove zvezdice Erosa Pika koji govori o hrani u različitim porodičnim trenucima tokom jedne sedmice.
Italijanski institut za kulturu u Beogradu pozvao je sve ljubitelje italijanskog gastronomskog nasleđa da tokom sledeće nedelje pripremaju italijanske specijalitete i na društvenim mrežama (Fejsbuk, Instagram i Tviter) objavljuju slike pripremljenih jela sa kratkim opisom recepta ili kratke video snimke pripreme jela koristeći haštag #ItalianTaste uz obeležavanje zvanične stranice @iicbelgrado. Sve objave će biti podeljene na društvenim mrežam, a u ponedeljak, 30. novembra biće odabrana tri pobednika koji će dobiti na poklon kecelju sa logotipima ove manifestacije i Instituta i gedžete Italijanskog instituta za kulturu. Podrazumeva se preporuka da se pripremljeni specijaliteti probaju uz dobro italijansko vino, u kome su sabrane hiljade godina vinarske tradicije bez premca.
Delić ove tradicije može se videti i u kratkom filmu koji je pripremila Italijanska agencija za spoljnu trgovinu ICE / ITA, a koji na spektakularan način govori o italijanskoj ljubavi prema vinu.