
Četiri Mišlenova ključa i šest preporuka dobili su prestonički hoteli od čuvenog Mišlenovog vodiča. Po jedan Mišlenov ključ, prestižnu oznaku koja predstavlja ekvivalent zvezdicama za restorane, dobili su beogradski hoteli Square Nine, The Bristol, The St. Regis Belgrade i Saint Ten, a u dva od četiri nagrađena hotela, nalaze se i restorani koji nose preporuke Mišlenovog vodiča – Ebisu i The Square / Square Nine, i L Adresse / Saint Ten.
Na listu Mišlenovih hotela, ove godine su ušli i Metropol Palace, Mama Shelter, Indigo, Townhouse 27 i Smokvica Dorćol, kao i hotel Viceroy na Kopaoniku.
Prvi Mišlenovi ključevi dodeljeni su prošle godine, i u prvoj selekciji nijedan hotel iz Srbije nije osvojio ključ, ali se ta situacija promenila pre nekoliko dana kada su se četiri hotela iz Beograda upisala na listu od 1742 hotela na svetu koja su nosioci jednog ključa.
Kao i zvezdice za restorane, hoteli mogu da osvoje jedan, dva ili tri Mišlenova ključa, a kriterijumi po kojima se biraju hoteli podstiču autentičnost i uklapanje u lokalni ambijent i kulturu.
Povodom prvih Mišlenovih ključeva u Srbiji, pitali smo beogradske hotelijere, dobitnike ovog prestižnog ključa da prokomentarišu značaj ove nagrade i šta misle - zašto su se baš ti hoteli našli u Mišlenovom izboru budući da Michelin Key nije nagrada za bezlične hotele, već za one koji osvajaju i kvalitetom i šarmom.

Šta za vas predstavlja ova prestižna nagrada?
The Bristol Belgrade je simbol Beograda još od 1912. godine, a priznanje Michelin vodiča omogućava nam da naše jedinstvene priče podelimo sa širom publikom putnika istančanog ukusa, na čemu smo izuzetno zahvalni.
A za Srbiju?
Priznanje The Bristol Belgrade, zajedno sa još tri nagrađena hotela u Srbiji, dodatno osnažuje turistički sektor i služi kao podsticaj svim akterima u industriji da zajednički radimo na podizanju standarda i unapređenju ponude, jačajući reputaciju Srbije kao destinacije izuzetnog turizma.
Po čemu se pamti The Bristol nakon odlaska?
Prepoznatljivost The Bristol hotela pokazuje da itekako imamo šta da ponudimo našim gostima, spajajući tradicionalno gostoprimstvo sa najvišim svetskim standardima kvaliteta.

Da li ste očekivali da će Square Nine dobiti prve ključeve u Srbiji?
Naš cilj nikada nije bio da radimo zbog priznanja, već iz ljubavi prema ugostiteljstvu. Ali kada svakodnevno ulažete srce u svaki detalj, od načina na koji je postavljen sto za doručak, do tona svetla u sobi, boje jastuka u lobby baru, u nekom trenutku to mora biti prepoznato. Iako smo deo prestižne organizacije - The Leading Hotels of the World, Square Nine ostaje nezavistan hotel sa sopstvenim identitetom. Upravo ta sloboda da stvaramo iskustvo koje nije uniformno, već duboko lično i beogradsko, dovela nas je do ovog priznanja. Michelin Key je potvrda da se autentičnost i posvećenost prepoznaju i u svetu u kojem luksuz često postaje generički. Mi smo pokazali da Beograd ima svoj glas, tih, ali prepoznatljiv.
Po čemu gosti pamte Square Nine nakon odlaska?
Square Nine se ne pamti po veličini ili spektaklu, već po osećaju. Naš hotel odiše toplinom, od prirodnog drveta u enterijeru i vintage nameštaja do mirisa koji gosti povezuju sa Beogradom. To je prostor u kojem luksuz nije hladan, već ličan. Ljudi nas pamte po autentičnoj pažnji, po miru koji nađu u samom srcu Dorćola, po osmesima tima koji ih zove po imenu i po detaljima koji nisu naučeni, već iskreni. Square Nine se ne doživljava kao hotel, već kao dom u kojem ste istinski dočekani.
Šta Mišlenov ključ konkretno znači za hotel, a šta za Srbiju?
Za nas u Square Nine-u, Michelin Key je kruna jedne filozofije, filozofije tihog luksuza, gde ništa nije pretenciozno, a sve je savršeno promišljeno. To je priznanje celom timu koji svakodnevno neguje tradiciju beogradskog gostoprimstva kroz moderni okvir svetskog standarda. Za Srbiju, ovo priznanje ima dublje značenje. Ono pokazuje da Beograd ima autentičan luksuz, različit od uobičajenih međunarodnih koncepata. To je poruka svetu da ovde postoji hotelska scena koja ima sopstveni identitet, da gosti mogu doći po globalni kvalitet, a otići sa lokalnim šarmom u srcu.
Šta vam je draže - ključ ili preporuka/zvezda?
Svako priznanje ima svoju težinu, ali Michelin Key ima posebno značenje. Michelin zvezda je simbol kulinarskog savršenstva, dok je Michelin Key priznanje celokupnom hotelskom iskustvu, načinu na koji gosti spavaju, jedu, odmaraju se i osećaju tokom boravka. Naravno, zvezda je san svakog restorana, ali ključ obuhvata mnogo širu priču. On nagrađuje timski rad svih odeljenja, od recepcije i restorana do sobarica i tehničkog osoblja. Za nas u Square Nine-u, Michelin Key je potvrda da smo uspeli da spojimo vrhunski standard sa iskrenim gostoprimstvom. To je priznanje ne samo estetici i usluzi, već i duhu koji gosti osećaju čim uđu u hotel.

Da li ste očekivali da će se St. Regis naći u Mišlenovom izboru hotela, i šta to konkretno znači za hotel, a šta za Srbiju?
Moram priznati, da kada radite sa puno strasti i ljubavi, ne razmišljate o priznanjima, ali kada ona dođu, znače mnogo. Biti deo Mišlenovog izbora hotela je velika čast i potvrda da ono što gradimo u Beogradu ima međunarodni značaj. Za nas, to je priznanje ljudima koji svakog dana daju svoj maksimum, od batler tima, do kuhinje i recepcije. To je nagrada za tim koji veruje u ono što radi. Za Srbiju, ovaj Mišlenov ključ ima posebnu vrednost. Pokazuje da naš grad, naša zemlja i naš način gostoprimstva pripadaju svetskoj sceni. I to me iskreno čini ponosnim.
Po čemu se St. Regis pamti nakon odlaska?
Verujem da se St. Regis ne pamti po raskoši, već po iskustvu i osećaju koji ostane kada gosti odu. Naši gosti često kažu da se kod nas osećaju kao kod kuće, samo u njenoj najlepšoj verziji. I mislim da je to suština, toplina u svemu što radimo. Od trenutka kada ih batler tim dočeka po meri njihovog dana, do malih pažnji koje ne očekuju, sve je tu da pokaže da mislimo na njih. To je ono što ostane, emocija, miris, detalj, osmeh. To nije luksuz u materijalnom smislu, to je luksuz pažnje.
Da li ključ znači da ste otvorili vrata i za zvezdicu? Očekujete li da će Savant biti uvršten u Mišlenov vodič?
Mišlenov ključ i zvezdica su različite stvari, ali iza oba stoji ista ideja, izuzetna posvećenost i ljubav prema onome što radiš. Savant je poseban deo naše priče. To nije samo restoran, već mesto gde naš tim prenosi emocije kroz hranu, mirise i teksture. Naravno da bismo voleli da Savant jednog dana bude u Mišlenovom vodiču, ali ono što nam je najvažnije jeste da svaki gost oseti da je doživeo nešto iskreno i posebno. Ako to uspemo, onda smo već postigli ono najvažnije.

Da li ste očekivali da će se Saint Ten naći u Mišlenovom izboru hotela, i šta to konkretno znači za hotel, a šta za Srbiju?
Mi ne razmišljamo o nagradama i javnim priznanjima na taj način da ih očekujemo, već verujemo da nagrade dolaze kao posledica naše posvećenosti ka zadovoljenju i prevazilaženju očekivanja gostiju. Naša misija je da, pored vrhunske i profesionalne usluge koja se podrazumeva za hotel visoke kategorije, pronađemo način da pružimo više od toga, praveći poseban odnos sa našim gostima u cilju kreiranja nezaboravnog iskustva. Imajući u vidu da smo izabrani u prvom Michelinovom izboru za ključeve, ova nagrada imponuje i definitivno je jedna od najdražih. Takođe, legitimitet Michelina i svetska prepoznatljivost definitivno znače za našu zemlju i verujemo da će imati pozitivne efekte, te povećati interesovanje stranih gostiju za dolazak na našu destinaciju.
Po čemu se Saint Ten pamti nakon odlaska?
Verovatno jeste neobično da hotel ima nadimak, ali mi ga nosimo od otvaranja: Vračarski dasa. Vračarski dasa ima karakter, predstavlja našu kulturu, tradiciju, ali je i vrlo spreman da prihvati i da se prilagodi potrebama ljudi koji dolaze u Beograd iz svih krajeva sveta. On je otvorenog duha, intuitivan i predusretljiv. Vračarski dasa uzima sve najbolje od modernog, ali uvek ostaje svoj i ponosan. Prema tome, naši zaposleni nose taj duh, te svojim ličnim pečatom doprinose kreiranju nezaboravnog iskustva koje gosti zauvek pamte. U sinergiji sa objektom koji je jedinstvenog izgleda i posebnog stila kreira se naš karakter koji gosti prepoznaju i rado mu se vraćaju.
Šta vam je draže – ključ ili preporuka u Mišlenovom vodiču?
Vrlo smo ponosni na hotelski L’adresse restoran, koji se drugu godinu zaredom nalazi na listi Mišlenovih preporuka. Verujemo da je to rezultat kreativnosti i timskog rada naših mladih i talentovanih kuvara koji su uvek spremni da se prilagode ukusima svakog gosta.
Obe nagrade su nam drage, s tim da Mišlenov ključ nosi dodatnu težinu, imajući u vidu da smo u grupi prvih prestižnih evropskih hotela koji su nagradu dobili zajedno sa nama. Mišlenove preporuke i ključ su vrlo značajni, daju priznanje svemu što radimo, ali nam donose i dodatnu odgovornost i podsticaj da svakog dana budemo još bolji.